Chris Hermansen
Salgs- og Tiltrækningschef
 

Leder I efter en unik løsning til jeres firmaarrangement? Messe C kan det hele!

Originalt, dedikeret, gennemført

I Fredericia ligger Danmarks tredjestørste messe- og eventcenter, der har over 100 års erfaring med at planlægge og afvikle konferencer, messer og events.

MESSE C byder hvert år velkommen til mere end 300.000 gæster. Foruden 25-30 årlige messer, er de 33.000 kvadratmeter også hver uge vært for forskellige konferencer og virksomhedsevents.

- Vi laver både jubilæer, kickoffs, seminarer, konferencer, julefester, sommerfester mv. Vi gør meget ud af at skabe et unikt univers og skræddersyer hvert enkelt arrangement, fortæller Grete Højgaard, direktør i MESSE C.

Faktisk starter teamet ofte ”bagfra”, når de skal planlægge et arrangement:

- Vi starter med at finde ud af, hvad det er for en oplevelse, vi vil give gæsterne, og hvad de drømmer om. Hvad skal der ske, og hvad skal de føle; fra de ankommer på parkeringspladsen og indtil de forlader os igen. Og så planlægger vi det hele step by step.

Fra festivalplads til streetfood
Som udgangspunkt er ingen udfordring for stor. Hvis arrangøren fx ønsker, at der lejes nogle helt bestemte historiske rekvisitter eller at der etableres en festivalplads, smøger holdet hos MESSE C blot ærmerne op.

- Der er ingen begrænsninger for, hvad der kan lade sig gøre. For ikke så længe siden havde vi en stor konference med fag-festival som tema. Derfor satte vi hotelvogne og telte op bag messecentret. Gæsterne fik frit valg, om de helst ville overnatte på ”festivalpladsen” eller på et almindeligt hotel – og 800 af de 1.400 gæster valgte at sove udenfor, fortæller Grete Højgaard, der heller ikke lader sig begrænse, når det kommer til forplejning:

- Nogle vil have streetfood, nogle vil have delemad, nogle vil have en lækker 3- eller 4-retters menu serveret på tallerkner og nogle vil have buffet. Det hele kan lade sig gøre. Kræver det, at vi hiver en ny samarbejdspartner ind for at kunne servere den mad, gæsterne ønsker – jamen så er det dét, vi gør, understreger hun.

Ét stort resort
Et tæt samarbejde med lokale partnere er generelt en forudsætning for det vellykkede arrangement, mener Grete Højgaard:

- Vi har ikke selv hotelfaciliteter, men vi har en række gode partnere i Fredericia kun få minutter herfra. Vi ser på mange måder os selv som en del af et resort, hvor vi står for konferencen, messen eller eventen, og så har gæsterne et stort udbud af overnatning, underholdning og kultur hos vores samarbejdspartnere.

Fakta
  • Værelser: 0
(5.000 senge inden for 20 minutters kørsel)
(makskapacitet til spisning)
(plads til op til 700 personer)
  • Mødelokaler: 12
  • Events med op til 12.000 spisende gæster i én hal
  • Messehaller: 4
  • Konferencepladser: 12.000
  • 33.000 m2 under ét tag
Se andre faciliteter i Experience Fredericia